בלוג/מאמרים

מדרגות אבן לגינה: כל מה שצריך לדעת

פרויקט התקנת מדרגות אבן לגינה שונה מפרויקט התקנת מדרגות פנימיות לבית, ולפני שאתם מתחילים תהליך התקנת מדרגות חיצוניות, זו כנראה העובדה החשובה ביותר שכדאי שתפנימו.

אנשי המקצוע המוסמכים של שחם-אופק ביצוע יתקינו עבורכם מדרגות גינה, אבל כדאי שתהיו בקיאים בקווי המתאר של מה שעתיד להתרחש. ברגע שתדעו את העובדות החשובות, תוכלו ליהנות מהכיף של בחירת עיצוב מדרגות אבן לגינה.

כמה מדרגות אבן לגינה אפשר להתקין?

לפני שתבחרו את סגנון המדרגות, כדאי שתבינו לכרמה מדרגות אתם זקוקים ואיך בחירת כמות המדרגות תשפיע על התקציב שלכם. הצוות המקצועי של שחם-אופק ביצוע מחלק את הגובה הכולל בין שני החללים שהמדרגות מחברים ביניהם, ב-15 סנטימטרים, וזה יהיה הגובה הרצוי שלכם.

אם, למשל, אתם מעוניינים בהתקנת מדרגות אבן לגינה בסגנונות נמוכים ושטוחים יותר, אתם יכולים לקבל סגנון עיצוב של מדרגות נמוכות, בגדלים שנעים בין תשעה לעשרה סנטימטרים.

בשלב הבא יש לבדוק עד כמה אתם רוצים או צריכים את הצעדים. ברוב המקרים, מומלץ להתקין יותר מדרגות כדי לקבל תחושה מרווחת בגינה, ומדרגות רחבות יכולות להיראות נפלא גם אם הן מוקפות בעציצים.

סגנונות עיצוב שונים של מדרגות אבן לגינה

אבן היא אפשרות יפה, עמידה ויוקרתית, והמומחים של שחם-אופק ביצוע יכולים להמליץ על שימוש בגרניט, שיש, בזלת, אבן קיסר, או מילאנו / שיי גריי אפור. הבחירה תתבצע בהתאם לשיקולי גימור דק או מחוספס, והצוות שלנו ימליץ לקחת בחשבון את עובי האבן בהתאמה לחישוב מידות הגובה.

אפשר גם לרצף אפקטים מאבן שמיוצרים מבטון או מחומרים טבעיים אחרים, והצוות שלנו יבדוק שהם מתאימים למדרגות חיצוניות לפני שיזמינו אותם להתקנה בגינה שלכם. יש גם המון לבנים שמתאימות להתקנת מדרגות אבן משתלבת, והן עמידות בפני פגעי מזג האוויר, לכן כשאתם בוחרים לבנים, בדקו עם צוות ההתקנה שלנו אם הם מתאימים לגינה שלכם.

המומחים שלנו ימליצו על סוג המדרגות המתאים בהתאם לארכיטקטורה של ביתכם, ויסייעו לכם לבחור גם את גוון האבנים שאתם רוצים להתקין על מדרגות הגינה.

בחירת מדרגות אבן טבעית לגינה

בחירת האבן הטבעית הנכונה לפרויקט שלכם היא משימה מורכבת. מה צריך לחפש באבן? מהם הצעדים החשובים ביותר שיש לנקוט בהם בבחירת מדרגות אבן טבעית לגינה? איזה סוג אבן הכי יתאים לפרויקט שלכם?

כל אלה הן שאלות נפוצות שהמומחים של שחם-אופק ביצוע נשאלים על ידי הלקוחות לפני פרויקטים של התקנת מדרגות מאבן, והם יסבירו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת. המפתח לבחירת האבן הנכונה הוא איסוף המידע הרב ביותר האפשרי.

כשמחפשים את האבן המושלמת, השיקול הראשון הוא: איך היא תיראה? האבן הנכונה מגדירה את מראה הבית והגינה שלכם, לכן חשוב לבחור את העיצוב, הצבעים והסגנונות הרצויים לכם ולאסוף את המידע הזה על מנת להתחיל את השלב הראשון בבחירתכם.

מדרגות גינה למדרונות תלולים

במקרים רבים, המומחים של שחם-אופק ביצוע ימליצו לפרק מסלול ארוך מאוד של מדרגות אבן לגינה. אם ניתן לעצב ב’נחיתה’ או להתקין רמפה בחלק מהמרחק, סגנון עיצוב זה ייראה טוב יותר ויהיה נוח יותר לטיפוס וירידה במדרגות. הרמפות יותקנו בשיפוע של 1:12, מה שאומר שהן צריכות לעלות מטר על פני שנים עשר מטרים.

אם ההגעה לגינה היא באמצעות מדרגות, למשל, כמו במקרים של הגעה לגינת מרתף מדלת קומת קרקע, ניתן להתייחס אל המדרגות כאל “מדרגות פנימיות”. אבל עם עליות של 18 סנטימטרים, הן צריכות להיות מותקנות עם מסילות ומעקות.

ובמהלך בחירת מרצפות אבן או בטון להתקנת מדרגות אבן לגינה, הצוות המקצועי שלנו מקפיד על קיבוע איתן של ריצוף המדרגות, כך שהן לא יתהפכו כשדורכים עליהן. תרחיש זה אינו קורה לעתים קרובות, אבל זוהי תאונה חמורה כשהיא מתרחשת, ולכן חשוב לבחור רק חברה שיש לה מוניטין מקצועי מוביל בתחום.

הגנה על אבן טבעית

האבן הטבעית שאנשי המקצוע של שחם-אופק ביצוע יסייעו לכם לבחור לגינה שלכם היא אפשרות שתעניק לכם שנים רבות של מוצר יפהפה. אפשרות פשוטה זו דורשת טיפול ותחזוקה פשוטים, כולל הקפדה על תהליך ליטוש מדרגות אבן על מנת לסייע בשימור יופייה לדורות הבאים.

חשוב להקפיד להבין את דרישות התחזוקה של האבן שבחרתם פני שאתם קונים אותה, והמומחים שלנו יסבירו לכם על אופן תחזוקת מדרגות אבן לגינה, כולל שיטות ניקוי ותחזוקה מקצועית אחת לתקופה.

מדרגות אבן לגינה: שאלות ותשובות

מהי האבן הטובה ביותר למדרגות?

הסוגים הנפוצים ביותר של אבנים למדרגות הן אבן גרניט, שנחשבת לפופולרית ביותר, או שאפשר לבחור מדרגות אבן בזלת. מדרגות אבן קיסר הן אפשרויות בחירה נפוצות אחרות, ואם אתם מחפשים יותר צבע במדרגות שלכם, כדאי שתתייעצו עם המומחים בתחום כדי להתאים את סוג וגוון האבן לגינה שלכם.

איך שומרים על מדרגות אבן לגינה?

כדי להאריך את חיי מדרגות האבן בגינה, יש לאטום את לבני המרצפות. אבני דגל שמוצבות בבסיס מהודק היטב יחזיקו מעמד יפה, ועיצוב מחוספס מוביל לסדקים.

כדי למנוע צמיחת עשבים שוטים בין המרצפות או הלבנים, יש לרפד את המדרגות בחומר חיפוי לאחר הריצוף, ולהקפיד על גימור מקצועי.

כמה תלולות מדרגות אבן לגינה יכולות להיות?

שני המונחים המקצועיים העיקריים שמומחי התקנת מדרגות ישתמשו בהם כשימליצו לכם על הדגמים המתאימים של מדרגות אבן לגינה, הם: 'עלייה' ו'דריכה'. באופן שאינו מפתיע, העלייה היא החלק האנכי של כל מדרגה בודדת. ה'דריכה' היא החלק השטוח של המדרגה, שם נוחתת כף הרגל שלכם.

עליות מדרגות אבן לגינה אינן צריכות להיות יותר מ-15 סנטימטרים, והדריכה שלהן צריכה להיות בעומק שלושים סנטימטרים. לעתים קרובות, אין להן מעקה או קירות שיתמכו בהן, ולכן עליהן להיות קלות לעלייה ולירידה.

איזה סוג גימור יכול להתאים?

התקנת מדרגות אבן לגינה יכולה להיות מושלמת עם שיטות מגוונות של גימור. הצוות המקצועי של שחם-אופק ביצוע יסייע לכם לבחור את סוג האבן הנכונה בהתאם לפרויקט שלכם ולתכונות הבנייה המועדפות והמתאימות מבחינת התקנים. באמצעות טכניקות ותהליכים מכניים שונים, ניתן להתאים אבן טבעית ליישומי חוץ ופנים.

למדרגות גינה מומלץ לבחור אבן עמידה עם מאפיינים שאינם חלקים, ולהשתמש במשטחים שכפופים לגורמים אחרים, כמו גימור מחוספס, מושחז, התזת חול או הברשה. הגימור המלוטש מורכב מצחצוח הלוח במגוון מברשות והתוצאה היא משטח מעט גלי. מסיבה זו, הוא מתאים למשטחים חיצוניים מכיוון שהוא אינו סופג זיהומים רבים כמו שיטות גימור אחרות.

עכשיו, שאתם יודעים מה אתם רוצים, זה הזמן לבקש מאיתנו את האבן לגינה שלכם!

השלב הבא הוא להעביר את כל המידע שאספתם ושאתם חושבים שיסייע לכם לבחור נכון את הסוג המתאים של מדרגות אבן לגינה. המומחים של שחם-אופק ביצוע ימצאו את האבנים המתאימות לגינה שלכם, ותוכלו לבקש דגימות אבנים ולנסות אותן בפרויקט שלכם, על ידי ניסוי ובדיקה בחומרים שונים.

צרו איתנו קשר כדי ליידע אותנו לגבי סוג האבן שאתם מחפשים, וביחד נתחיל את פרויקט עיצוב הגינה החלומית שלכם.

מה חדש?

דילוג לתוכן