בלוג/מאמרים

מדרגות חוץ לבית פרטי במגוון שיטות בניה

מדרגות חוץ נפוצות ביותר בבתי פרטיים והן משמשות לחיבור בין השטח החיצוני של הבית לקומות העליונות. ביצוע פרויקטים של מדרגות חוץ לבית פרטי היא מדע המבוסס על סט של כללים וקודי בנייה ספציפיים, במגוון שיטות בנייה שלכל אחת מהן יש את הטכנולוגיה ואת הפרמטרים שלה לבנייה בטוחה ונוחה לשימוש.

בהתאם למטרות הפרויקט, מדרגות חוץ לבית פרטי משמשות כחיבור במפלס בין-אמצעי, המוביל ממפלס התחתון למפלס העליון של הבית הפרטי, למשל לקומה השנייה בקוטג’; או כבנייה צדדית לתמיכה, כשרוצים להיכנס מהשטח החיצוני של הבית אל עליית הגג או אל הגג.

חברת שחם-אופק ביצוע מתמחה בהתקנת מדרגות חיצוניות ופנימיות, והמומחים שלנו מבצעים את אפשרויות התצורה המתוכננות על ידי אדריכלים, בשימוש בחומרים כמו שיש, בזלת, גרניט או אבן טבעית. מאמר זה מציג את מגוון האפשרויות השונות בבניית והתקנת מדרגות חוץ לבית פרטי, להשגת תוצאות טובות ובטוחות שיאפשרו שימוש ארוך טווח בגרם המדרגות.

התקנה בטוחה ומקצועית של מדרגות חוץ לבית פרטי

עם בחירת העיצוב של גרם מדרגות חוץ לבית פרטי, תכנון המידות ובחירת חומרים, מגיע שלב הביצוע. בנקודה זו, הצוות המקצועי של שחם-אופק ביצוע נכנס לתמונה ומתקין את המדרגות בהתאם לתוכניות שהותוו על ידי האדריכלים והמעצבים.

ההתקנה המקצועית שלנו מאופיינת בעמידות לטווח הארוך, יכולת ספיגת זעזועים מבלי לגרום לנזקים במבנה ולמדריכים, ואפשרויות נשיאת משקלים כבדים. כל סוגי המדרגות שאנחנו מתקינים עומדים בתקנים המחייבים ובהתאמה לדרישות המתכננים והמעצבים.

חומרי הגלם שאנו משתמשים בהם להתקנת מדרגות חיצוניות לבית הם האיכותיים ביותר כדי להבטיח את עמידות המדרגות לטווח הארוך ולשמור על בטיחות המשתמשים. אנחנו מתמחים בהתקנת מדרגות כניסה לבית התקנת מדרגות חירום, מדרגות לגג או לקומה השנייה של הבית או לגג, או מדרגות חירום, עם אחריות ותוצאות מרהיבות שמאפשרות שימוש בטוח, יעיל ונוח.

יתרונות מדרגות חוץ לבית פרטי

מדרגות חוץ לבית פרטי מאפשרות מעבר בין החלק החיצוני של הבית לקומות עליונות בבית, בגישה יעילה, נעימה ובטוחה. היתרונות העיקריים של התקנת מדרגות חיצוניות הם:

  •         גרם מדרגות חיצוניות מותאם לתכנון של הבית.
  •         אם יש בבית יותר משתי קומות, אפשר להגיע לחלקים העליונים של הבית, או לגג, ישירות מהגינה.
  •         כשההתקנה מתבצעת בהתאם לכל כללי הבטיחות, גרם המדרגות החיצוני מהווה תוספת אטרקטיבית לבית, שמעלה את ערכו.

מדרגות חירום חיצוניות: נקיטה בצעדים להגנה על בטיחות הדיירים

כשיזמים ואדריכלים מתכננים בניית בתים פרטיים, הם מבססים את תוכניות הבנייה על ניצול מקסימלי של כל השטחים הפנויים, ומעצבים מדרגות בסגנונות אטרקטיביים. יחד עם זאת, חיוני בהחלט לוודא שבניית מדרגות חירום חיצוניות יאפשרו לאנשים ולשירותי החירום לגשת לאזורים עליונים בבית או להימלט מהם בקלות המרבית האפשרית.

מאחר ומעקות מעוצבים היטב מפחיתים באופן משמעותי את הסיכויים לנפילות, חשוב להקפיד להציב מעקב בטיחותי לצד כל גרם מדרגות חירום חיצוניות. הנה כמה הנחיות שהצוות המקצועי של חברת שחם-אופק ביצוע מקפיד עליהן בבניית מדרגות חוץ לבית פרטי:

  •         אם הפרויקט מאפשר, אנחנו מתקינים מעקות פונקציונליים משני צידי המדרגות.
  •         המעקה מתאים למלוא אורך המדרגות ולהיות מותקן מעט מעבר לחלק העליון והתחתון.
  •         המסילות מחוברות היטב לקירות ולעמודים עם סוגרים יציבים, כך שניתן יהיה להיתמך היטב במעקה מבלי להיפגע.
  •         מעקה צריך להיות בנוי בגובה המרפק.
  •         רוחב המעקה צריך לאפשר לאנשים לכרוך את ידם בנוחות סביב המעקה.

בטיחות מדרגות חיצוניות לגג

כדי להפוך גרם מדרגות חיצוניות לגג לבטוח ואטרקטיבי, חשוב להתקין תאורה שתהפוך את גרם המדרגות לגלוי יותר, במיוחד בלילה. אין צורך לבצע תחזוקה מקיפה למדרגות, אבל חשוב לבדוק אותן מדי פעם כדי למנוע נזקים שבהתחלה עשויים להיות קטנים, אבל עלולים להפוך לגדולים ולסכן את המשתמשים.

 

לכן חשוב לבדוק אם קיימים סדקים שעלולים לגרום להחלקות, מעקות רופפים, או אם יש צורך בחיפוי. יש לוודא שאין עומסים על המדרגות, כמו למשל צעצועים, נעליים, מים או חומרים שומניים שעלולים לגרום להחלקה, וגורמים אחרים שעלולים לגרום לתאונות ופציעות.

איפה ממקמים מדרגות חוץ לבית פרטי?

לכל בית יש דרישות שונות בכל מה שנוגע להתקנת גרם מדרגות חיצוניות, ולכן המיקום של גרם המדרגות צריך להיות מבוסס על פריסת השטח החיצוני של הבית. ברוב המקרים, המיקום הטוב ביותר להתקנת גרם מדרגות חיצוניות צריך להיות קרוב לדלת הכניסה.

 

רצוי גם שלא יהיה צורך לחצות חדר אחר על מנת להגיע למדרגות מדלת הכניסה. שיקול זה חיוני במיוחד בהתקנת מדרגות חיצוניות לקומה שניה, מכיוון שהמדרגות ישמשו גם כנתיב בריחה במקרה חירום.

גרם המדרגות החדש צריך להתאים לתאורה הטבעית שנכנסת לבית, ולכן כדאי להקפיד להימנע ממיקום גרם מדרגות חוץ לבית פרטי במיקום שיחסום כל זרימת אור.

התקנת מדרגות חוץ מרחפות

מדרגות ישרות רגילות פשוטות להתקנה אבל לא תמיד זו האפשרות הטובה ביותר, כי לפעמים סגנון זה אינו מתאים או פשוט אינו עובד עם התכנון שנבחר לשטח החיצוני של הבית.

במקרים אלו, שיטה חלופית להתקנת גרם מדרגות חיצוניות היא התקנת מדרגות חוץ מרחפות אטרקטיביות ומודרניות שיוצרות תחושה של מדרגות תלויות מרחפות, עוצרות נשימה שמשדרגות את הגינה, בטוחות לשימוש ומעלות באופן משמעותי את ערך הבית.

אפשר להתקין מדרגות חיצוניות לבית, גם כשיש צורך בגרם מדרגות קטן בלבד

אם אתם מעוניינים להתקין מדרגות חיצוניות לבית אבל אין לכם קומות עליונות, תמיד אפשר לשלב גרם מדרגות קטן בחלק החיצוני של הבית. הנה כמה רעיונות לבניית גרם מדרגות חוץ לבית פרטי, בדגמים קטנים:

  •         גרם מדרגות קטן מהמרפסת לגינה.
  •         התקנת שתי מדרגות לסלון מוגבה.
  •         גרם מדרגות קטן למבנה חיצוני, שניתן להעלותו מעט.
  •         גרם מדרגות חיצוני שיוביל לקומת ביניים בתוך הבית.

 

בחלק מהמקרים, אנשים בוחרים מדרגות צרות כדי לחסוך מקום, אבל למרות שחשוב לנצל את כל המרחב החיצוני, כשזה מגיע להתקנת מדרגות חוץ לבית פרטי, בטיחות האנשים המשתמשים בהן צריכה להיות בראש סדר העדיפויות, ולכן המדרגות המתאימות לבנייה חיצוניות צריכות להיות רחבות יותר ממדרגות פנימיות.

שאלות ותשובות על מדרגות חוץ לבית פרטי

מכיוון שהתקנת מדרגות חוץ לבית פרטי הוא מרכיב משמעותי בתכנון החלק החיצוני של הבית, טבעי שיהיו לכם שאלות שנוגעות להתקנה המתאימה ביותר לצרכים שלכם. כאן אנחנו עונים על שאלות נפוצות על התקנת מדרגות חיצוניות:

למה חשוב שיהיה גרם מדרגות חיצוני?

מדרגות הן חלק בלתי נפרד מהחלק הציצוני של הבית, וחשוב לבחור את העיצוב הנכון לפני התקנת גרם מדרגות חדש. גרם מדרגות שמתוכנן נכון יתאים לנוף שנשקף מהבית, ישדרג את העיצוב הכולל של הבית והשטח החיצוני, ויעלה את ערך הבית.

אני רוצה גרם מדרגות רחב במיוחד – האם הוא ייראה מגושם מדי?

לא בהכרח. גרם מדרגות רחב במיוחד צריך להיות מותאם אישית, כך שחשוב שתתייעצו עם המעצבים שלכם בנוגע לפרופורציות ולקנה המידה המתאים.

גם לחומרים שתבחרו לגרם המדרגות יש השפעה, ומומלץ לבחור התקנה של מדרגות אבן, שיש או גרניט, לעמידות איתנה לטווח הארוך מאוד, והשגת תוצאות אטרקטיביות.

מה היתרונות של בחירת מדרגות מאבן טבעית?

בהתאם לגודל ולסגנון העיצוב של המדרגות, החומרים שמשמשים לבניית מדרגות חוץ לבית פרטי יכולים להפוך כל גרם מדרגות רגיל ופשוט לגרם מדרגות מרהיב ויוקרתי.

יתרון זה מושג עם בחירה בחומר טבעי כמו למשל אבן משיש אמיתי שמספק עיצוב מרשים שמחזיק מעמד לטווח הארוך ואינו כרוך בתחזוקה משמעותית.

האם חובה להתקין מעקה לגרם מדרגות חוץ לבית פרטי?

התפקיד העיקרי של מעקה למדרגות הוא שמירה על הבטיחות, והבחירה בו היא שיקול משמעותי בכל פרויקט של התקנת מדרגות.

ללא קשר לאורך גרם המדרגות או המיקום שלו, בפנים או בחוץ, חשוב להקפיד גם על מעקה שמיוצר מחומר עמיד ואיכותי, כדי לספק תחושת ביטחון לאנשים בכל הגילאים, שמשתמשים במדרגות.

מה חדש?

דילוג לתוכן