בלוג/מאמרים

מדרגות חיצוניות לבית: המדריך האולטימטיבי לבחירת המדרגות המתאימות לשטח החיצוני של הבית

גרם מדרגות חיצוניות לבית נחשב למרכיב משמעותי בבית, שמשמש את הדיירים להתחבר לאזורים אחרים של הבית, במיוחד במישורים שונים, כמו הצורך להגיע לקומות עליונות ותחתונות של הבית, דרך השטח החיצוני של הבית.

אבל לפני שנבחן את המטרה הפונקציונלית של גרם מדרגות לשטח החיצוני של הבית, חשוב לזכור שהמדרגות משמשות גם כאלמנט עיצובי שמשפיע על הבית שלכם. מכאן, שמיקום המדרגות הוא השיקול הראשון וגורם חובה שיש לקחת בחשבון במהלך תכנון מדרגות חיצוניות לבית.

המומחים של חברת שחם-אופק ביצוע יסייעו לכם לבחור את גרם המדרגות שמתאים לביתכם ולשטח החיצוני, כולל בחירת החומרים המתאימים והאיכותיים, כך שהמדרגות יחזיקו מעמד לנצח וישרתו את מטרת התקנתן באופן הטוב ביותר.

מדרגות חיצוניות לבית ממוקמות בחלק החיצוני של הבית

מטרת התקנת מדרגות חיצוניות לבית היא לאפשר דרך גישה בין השטח החיצוני של הבית לבין הקומות השונות של הבית.

גרם המדרגות נחשב כמרכיב עיקרי בתקשורת הבניין, וההיבט החשוב ביותר שעליכם לזכור במהלך בחירת מדרגות חיצוניות הוא שעליהן לתפקד בכל סוגי תנאי השיא, והן אמורות לספק גישה בטוחה ונוחה למשתמשים.

שיקול הביטחון במהלך הלילה

חשוב להקפיד על היבט הבטיחות של גרם מדרגות חיצוניות לבית, כדי למנוע חוסר ביטחון בשעות הלילה, שכן דיירי הבית עלולים למעוד עליהן ולהיפגע, ואנשים זרים יכולים לגשת אל גרם המדרגות החיצוני בקלות, אם לא מותקנים אמצעי תאורה הולמים, והשטח החיצוני של הבית אינו מגודר כראוי.

לכן, אם אין לכם אפשרות לבנות גרם מדרגות מקורה בחלק החיצוני של הבית, עליכם ליישם אמצעי בטיחות מתאימים על מנת להימנע מהסיכון לחוסר ביטחון במהלך הלילה עבור גרם המדרגות החיצוני שלכם.

התקנת מדרגות חיצונית לבית שממוקם בשטח ציבורי

אם ביתכם ממוקם בשטח ציבורי, מומלץ מאוד להזמין את שירותי ההתקנה המקצועיים של חברת שחם-אופק ביצוע על מנת לוודא התקנת מדרגות שיהיו ממוקמות באופן שיפחית את הסיכונים והפגיעות של גניבות, או מצבים של חוסר ביטחון במהלך הלילה, או כשבני הבית נעדרים מהבית, לצד שיקולי מניעת סיכוני הנפילות ואפשרויות הפגיעה בפרטיות.

הגנה מפני פגעי מזג האוויר

מכיוון שגרם המדרגות החיצוני נמצא במגע ישייר עם הטבע, המדרגות עלולות להיפגע כתוצאה מנזקי מזג אוויר. הצוות המקצועי של שחם-אופק ביצוע מסביר לבעלי בתים שהמדרגות לשטח החיצוני של הבית אינן יכולות להיות מיוצרות מאותו חומר ממנו מיוצרות המדרגות הפנימיות של הבית, למרות שההקפדה על איכות החומרים מתקיימת ללא פשרות.

לכן, אם אתם מתכננים להתקין מדרגות חיצוניות, המומחים שלנו יקפידו לוודא שההתקנה תואמת תקן מדרגות חוץ בבית פרטי, ושהמדרגות אינן מיוצרות מחומרים חלקלקים, אלא מחומרים שמתאימים גם להגנה מפני פגעי מזג האוויר.

החומרים הטובים ביותר לבניית מדרגות חיצוניות לבית

החומרים האיכותיים המשמשים את צוות ההתקנה של שחם-אופק ביצוע לבניית מדרגות חיצוניות לבית הם:

  •         בטון
  •         מתכת
  •         אבן טבעית
  •         עץ.

עכשיו בואו נבחן את חומרי הבנייה המשמשים לבניית המדרגות ביתר פירוט, מבחינת התרומה שלהם לאיכות הביצוע, ההתקנה, והעמידות לטווח הארוך.

בטון מתאים להתקנת מדרגות חיצוניות לגג

בטון, שהוא חומר בנייה חזק, עמיד ועם יכולת מובנית לעמוד בפני השפעות שיא באופן טוב יותר מחומרים אחרים כמו עץ, נחשב לבחירה טובה לבניית מדרגות חיצוניות לגג. ניתן אפילו לעצב אותו בעיצובים וסגנונות שונים.

מדרגות מתכת חיצוניות

מדרגות מתכת נחשבות לחומר בנייה מושלם להתקנת מדרגות חיצוניות לבית. המתכת היא חומר חזק ועמיד מאוד, ויכולה לעמוד בתנאי האקלים המשתנים, עם סיבולת גבוהה שמתאימה לאוויר האקלים החיצוני כחומר בנייה רב-תכליתי.

התקנת מדרגות חיצוניות לבית ממתכת מתבצעת במהירות ובתהליך קל, אשר מקטן בעקיפין את עלות הייצור הכוללת שלהן.

שיש למדרגות חוץ

במשך אלפי שנים, השיש היה חומר בנייה פופולרי מאוד, מוערך בשל יופיו וסגנונו, ונהג לייפות את ארמונות המלכים והמלכות במשך מאות שנים, מה שהופך אותו לאופציית חובה לבניית מדרגות חיצוניות ופנימיות.

האדריכלות המודרנית מבוססת היום על תהליכי עיצוב פשוטים ונקיים לכל אפשרויות הבנייה הפורמליות, והעדפה זו מקבילה גם לבחירות גימור חוץ. תוך שמירה על ערכו, עושרו ויוקרתו, שימוש באבן שיש למדרגות חוץ עדיף תמיד על פי סגנונות האדריכלות המודרנית. ניגודי הצבעים בין שיש בהיר לכהה או משחקי צבעים, תמיד אופנתיים לגרם מדרגות חיצוני.

מדרגות חיצוניות לבית מאבן טבעית

מדרגות אבן חיצוניות מקרינות מראה קלאסי לשטח החיצוני של ביתכם. היתרון הטוב ביותר בשימוש במדרגות אבן כמדרגות חוץ הוא עמידותו הגבוהה לתקופות ארוכות ללא כל תחזוקה קפדנית.

במהלך בחירת סוג האבן שיתאים להתקנת מדרגות חיצוניות לבית, המומחים של שחם-אופק ביצוע יעזרו לכם לבחור את סוג האבן הנכון כך שהמדרגות לא יהיו חלקלקות בעונת הגשמים.

בחירת עץ להתקנת מדרגות חיצוניות למרתף

מדרגות חיצוניות למרתף, שמיוצרות מעץ, מספקות נוחות טובה למשתמשים ומשפרות את המשיכה החזותית של המבנה. הצוות המקצועי של אופק ביצוע מתמחה בבניית מדרגות עץ חיצוניות בעיצובים וסגנונות שונים, עם הדגשת קונסטרוקציות אלה באמצעות אלמנטים שאינם מעץ, כמו מתכת וזכוכית.

למרות שלמדרגות אלו יתרונות רבים, הן זקוקות לתחזוקה שוטפת ולהגנה נאותה מפני לחות שאינה רצויה בשל מיקומן בחלק החיצוני של ביתכם.

מדרגות חיצוניות לבית: שאלות ותשובות

מה זה גרם מדרגות חיצוניות לבית?

מדרגות חיצוניות לבית מעוצבות ועמידות בפני עונות השנה תוך קבלת פנים מרשימה למבקרים, ומאפשרים עיצוב של כניסה רשמית.

עיצוב המדרגות החיצוניות צריך להיות תואם והרמוני לסגנון הנבחר של עיצוב הפנים לבית כמו גם לעיצוב החיצוני של הבית, ולקבל את הנכנסים לבית עם תחושה מזמינה.

מה פירוש המונחים המקצועיים של התקנת מדרגות?

לפני שמתחילים פרויקט התקנת מדרגות חיצוניות לבית, חשוב להבין כמה מונחים מקצועיים בתחום:

"טיסה". מונח שמתייחס לאזור המדרגות שיש בו שיפוע רציף או סדרת עליות. טיסה מוגבלת באורכה על מנת להגביל את המרחק שאדם יכול ליפול במדרגות.

"הולך". מונח שמתייחס לממד האופקי מקדימה לחלק האחורי של הדריכה, או לרוחב המדרגה עליה מונחת כף הרגל.

"עלייה". מונח שמתייחס לגובה בין דריכות רצופות.

"נחיתה". מונח שמתייחס לחלק העליון או התחתון של העלייה במדרגות, או לאזור המרחב השטוח בין שתי מדרגות.

מהי מטרת התקנת גרם מדרגות חיצוני?

יש צורך בהתקנת מדרגות חיצוניות לבית לצורך מעבר נוח ובטוח מהחלק החיצוני של הבית לחלק הפנימי.

המדרגות מדרגות חירום חיצוניות משמשות גם במקרים בהם יש צורך לפנות את דיירי הבית במהירות מהבית, והן מתוכננות כך שהן מאפשרות פינוי מהיר, יעיל ובטוח מבחינת מספר המדרגות והחומרים מהם הן מיוצרות.

אבל מה בנוגע למדרגות שראיתי במגזינים?

יתכן שדפדפתם במגזינים של עיצוב וכעת אתם מעוניינים בהתקנת גרם מדרגות צף מפואר ללא מעקה. יחד עם זאת, חשוב לציין כי לעתים קרובות, כתבי עת מציגים תצלומים שצולמו לפני שהבניין עבר בדיקות וקיבל אישורים.

ברוב המקרים, הבנייה מתחילה עם מדידת מידות מדרגות חוץ, בחירת החומרים המתאימים לשטח החיצוני של הבית, התקנת מעקה במידת הצורך, ובנייה בהתאם לתקנים ולהנחיות.

מה חדש?

דילוג לתוכן